فولاد خرمدشت تاکستان به عنوان واحد نمونه صنعتی

تداوم موفقیت یکی از تولیدکنندگان مطرح فولاد

“فولاد خرمدشت تاکستان” بازهم در صنعت استان قزوین درخشید

مهندس سعیدیان: دولتمردان در مسیر اصلاح امور گام بر‌دارند

در یک روز به یادماندنی افتخاری دیگر برای شرکت ” فولاد خرمدشت تاکستان” به دست آمد و این مجموعه عظیم به عنوان واحد صنعتی نمونه استان قزوین انتخاب شد.
این شرکت که یکی از بزرگترین و پرافتخارترین واحدهای تولیدی فولاد کشور است با درایت مهندس “مجید سعیدیان” مدیرعامل مجموعه توانسته گام بلندی در مسیر موفقیت بردارد و فولاد خرمدشت تاکستان را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در دنیا تبدیل کند و نقش مهمی در رونق اقصاد ملی ایفا نماید.
بر همین اساس، در آیین گرامیداشت ۲۱مرداد روز ملی حمایت از صنایع کوچک و تجلیل از واحدهای صنعتی نمونه استان که با حضور پیله فروش معاون اقتصادی استاندار، افضلی رییس سازمان صمت، صفاری مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی، عباسی دبیر قرارگاه صنعت و معدن سپاه استان و جمعی از صنعتگران برگزار شد؛ لوح افتخار و یادبود همایش به مهندس “مجید سعیدیان” کارآفرین نمونه ملی اهدا گردید.
مهندس “مجید سعیدیان” ، مدیر توانمند و پرتلاشی است که بازرس انجمن نوردکاران فولادی کشور و عضو هیات مدیره صادرکنندگان استان قزوین را بر عهده دارد. این کارآفرین نمونه از ابتدای تاسیس شرکت فولاد خرمدشت تاکستان تاکنون، سکاندار این گروه صنعتی مطرح در کشور است و با درایت‌ و توان تخصصی خود موجبات رشد و موفقیت‌های گسترده این واحد تولیدی را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی رقم زده است.
این شرکت در سال۱۳۹۱ در شهرک صنعتی خرمدشت آغاز به کار کرد و هم‌اکنون با بهره مندی از دانش، تخصص و تلاش بی وقفه خانواده بزرگ فولاد خرمدشت تاکستان به یکی از بزرگترین صادرکنندگان میلگرد آجدار در کشور تبدیل شده است.
در حال حاضر کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان با تولید شمش‌های فولادی ۵SP با استانداردهای روز اروپا و آمریکا جزو شرکت‌های فولادی معتبر کشور است و با خط تولید پیشرفته خود توانایی تولید سایزهای ۸ الی۳۲میلگرد آجدار با استانداردهایA2 و A3 را دارد.
شرکت فولاد خرمدشت تاکستان با اجرای طرح توسعه خود در کرمانشاه در زمینه تولید مواداولیه میلگرد توانسته برای ۲۵۰نفر شغل فراهم کند و با شعار بیکاری‌زدایی به هدف والای خود دست یافته است؛ البته دست اندرکاران این شرکت سودای بزرگتری را در سر می پرورانند.
این شرکت مطرح فولادی با مصائب و مشکلاتی که وجود دارد توانسته با صادرات محصولات خود به کشورهای آسیایی ارزآوری چشمگیری برای کشور ایجاد کند که در صورت رفع موانع؛ صادرات به کشورهای اروپایی را در دستور کار خود قرار داده است.

واحد نمونه صنعتی استان قزوین
مهندس سعیدیان پس از تجلیل از سوی مقامات در گفت‌وگو با خبرنگار فروردین امروز به مشکلات و موانع موجود در شرکت تحت مدیریت خود اشاره کرد و گفت: متاسفانه از سال گذشته محدودیت در تامین انرژی به چالش جدی در روند فعالیت فولادسازان کشور بدل شده که می‌توان با تکیه بر توان مجموعه‌های دانش‌بنیان در مسیر اصلاح شرایط موجود گام برداشت.
بازرس انجمن نوردکاران فولادی کشور با بیان اینکه وضعیت اقتصادی مناسبی در کشور نداریم و کار برای تولیدکننده و صادرکننده سخت شده است، تصریح کرد: در موارد متعددی شاهد هستیم که دولتمردان نه‌تنها در مسیر اصلاح امور گام برنمی‌دارند، بلکه در این مسیر سنگ‌اندازی نیز می‌کنند. در واقع باید پذیرفت که میان استراتژی‌های اتخاذشده برای توسعه صنعتی و شعارها، همخوانی و همسویی وجود ندارد و بدون تردید در چنین شرایطی اصلاح مسیرها ضروری به‌نظر می‌رسد.
عضو هیات مدیره صادرکنندگان استان قزوین به مشارکت این واحد صنعتی با مجتمع های عظیم فولادی اشاره کرد و گفت: شرکت فولاد خرمدشت تاکستان با توکل به خداوند متعال و همت همه جانبه دست اندرکاران مجموعه، در راستای تکامل، توسعه سرمایه، بهبود عملکرد، بهره وری سرمایه و رشد اقتصادی پایدار؛ طی فرآیند تخصصی با استفاده از تحلیلگران بنیادی و حرفه ای و اتخاذ استراتژی های معاملاتی کلان و مدیریت سرمایه، اقدام به سرمایه گذاری و مشارکت در سهام مجتمع‌های عظیم و برتر فولادی کشور کرده است که ماموریت مهم آن، رسیدن به اهداف تعیین شده شامل افزایش سود آوری و حفظ سرمایه و سهیم شدن در ارتقا تولید ملی می باشد.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *